Firma SOFIC Sp. z o.o.
realizuje projekty:
1. “Opracowanie projektu wzorniczego, dzięki któremu wdrożony zostanie nowy produkt: piwniczki sklepieniowe z zastosowaniem technologii budowy kadłubów statków”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Poddziałanie 2.3.5 Design dla przedsiębiorców.
Okres realizacji projektu: od 01.01.2019 do 31.12.2019
Wartość kosztów kwalifikowanych projektu: 646 000,00 PLN
Wysokość wkładu Unii Europejskiej: 462 400,00 PLN
celem projektu jest wzrost wykorzystania w przedsiębiorstwie wzornictwa przemysłowego i implementacje w jego efekcie nowego produktu na rynek, którym będą piwniczki sklepieniowe.
2. “Opracowanie nowego kompozytowego laminatu na bazie materiałów pochodzących z recyklingu, do produkcji nowej linii piwniczek ogrodowych
Numer wniosku o dofinansowanie: POIR.02.03.02-22-0060/20
Program: Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Oś Priorytetowa: 2 Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności
B+R+I
Działanie: 3 Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw
Poddziałanie: 2.3.2 Bony na innowacje dla MŚP
Wartość projektu: 492 000.00 PLN
Wartość wydatków kwalifikowanych: 400 000.00 PLN
Dofinansowanie z Unii Europejskiej: 340 000.00 PLN
Celem realizacji projektu jest wprowadzenie innowacji produktowej tj. nowego kompozytowego laminatu na bazie materiałów pochodzących z recyklingu do produkcji nowej linii piwniczek ogrodowych oraz w celu obniżenia kosztów wytworzenia dotychczasowych ziemianek. W rezultacie jego realizacji Wnioskodawca uzupełni aktualną ofertę produktową o nowy model piwniczek (spiral cellar) oraz zastosuje nowy materiał do budowy obecnie oferowanych w sprzedaży piwniczek sklepieniowych. Pozwoli to firmie obniżyć cenę gotowych produktów, a przez to uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku.
Planowane do osiągnięcia rezultaty to głównie:
1) opracowanie projektu i technologii produkcji nowego laminatu wraz z kalkulacją kosztów wdrożenia technologii i seryjnej produkcji,
2) zwiększenie sprzedaży piwniczek poprzez pozyskanie nowych klientów i odbiorców rozwiązania (docelowo również zagranicznych),
3) zbudowanie wizerunku Wnioskodawcy jako firmy przyjaznej środowisku i odpowiedzialnej społecznie.
1. Liczba wprowadzonych innowacji – wartość docelowa: 1;
2. Liczba wprowadzonych innowacji produktowych [szt.] – wartość docelowa: 1.
Od 31.07.2022 do produkcji piwniczek został wdrożony nowy kompozytowy laminat na bazie materiałów pochodzących z recyklingu